• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Söka, kommer det försämra mina chanser för samlingslån

Filip1993

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 December 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Mitt nuvarande betyg är idag 14.9% på UC.
Jag har skuld på cirka 285 tusen. Har ett samlingslån på 130 tusen. Totalt idag 8 olika blanco.
Snittränta på cirka 23%...
Skulle vilja ha ett samlingslån, men har lite funderingar på mitt betyg. Har just nu 22 förfrågningar. Jag kommer byta jobb från och med 1/1, vilket kommer leda till att jag får lönen månaden efter. Detta ställer till de ekonomiskt, vilket leder till att jag gärna vill försöka få till ett samlingslån inom kort..

9 förfrågningar kommer försvinna 2020-12-26 - 2021-01-08.

Mellan tumme och pekfinger, tror ni att mitt betyg kommer påverkas något? Helst skulle man vilja komma ner på 4% (bra), är det ens möjligt? Om jag ska söka, kommer det försämra mina chanser om jag söker på 280 eller ska jag söka på 150 eftersom jag redan har ett samlingslån på 130?

Tacksam för alla råd
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Ditt kreditbetyg kommer givetvis att sjunka men du kommer ändå ha kvar 13 ff vilket är väldigt mycket. Jag har svårt att tro att du kommer hela vägen ner till 4 i kreditbetyg men en klar förbättring blir det iaf. Får du en fast anställning direkt i januari eller är det en provanställning i början? Är det så att det är kris så ska du givetvis göra en ansökan när de 9 förfrågningarna försvunnit och hoppas på typ Remember, Avida eller Nordax. Det finns en chans, absolut!

Du ska söka på 280.000.
 

Filip1993

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 December 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ditt kreditbetyg kommer givetvis att sjunka men du kommer ändå ha kvar 13 ff vilket är väldigt mycket. Jag har svårt att tro att du kommer hela vägen ner till 4 i kreditbetyg men en klar förbättring blir det iaf. Får du en fast anställning direkt i januari eller är det en provanställning i början? Är det så att det är kris så ska du givetvis göra en ansökan när de 9 förfrågningarna försvunnit och hoppas på typ Remember, Avida eller Nordax. Det finns en chans, absolut!

Du ska söka på 280.000.

Fast anställning, har drygt 420 i årsinkomst. Mitt betyg var 5.9% i oktober, sökte då ett samlingslån (hade 24.9% dagen innan och sen ner till 5,9% så tänkte att det var värt ett försök). Collector beviljade inte hela lånet, men gav mig ett lån på 50 tusen vilket gjorde att jag släckte 5 krediter till. Så kommer jag ner på 5%-5,5% kanske det finns rimlig chans på collector?
 

Filip1993

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 December 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej igen!
Tänkte göra en liten update. Mitt betyg är idag 13.2%, vilket det även var innan nytt år. Den 2e januari, alltså i lördags försvann det 4 ff, och igår söndag 3 ff. Mitt betyg är fortfarande 13.2%... Hade väntat mig en klar förbättring nu när 7 ff försvann i helgen..
Är chanserna fortfarande bättre med 7 färre ff, men fortfarande samma betyg? Samlingslån på minst 150 för att samla 7 lån, 290 för att samla alla 8..

Nuvarande bild:
14 ff
13.2% betyg
Inga anmärkningar

Försvinner 5 ff till 13e april.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Hej igen!
Tänkte göra en liten update. Mitt betyg är idag 13.2%, vilket det även var innan nytt år. Den 2e januari, alltså i lördags försvann det 4 ff, och igår söndag 3 ff. Mitt betyg är fortfarande 13.2%... Hade väntat mig en klar förbättring nu när 7 ff försvann i helgen..
Är chanserna fortfarande bättre med 7 färre ff, men fortfarande samma betyg? Samlingslån på minst 150 för att samla 7 lån, 290 för att samla alla 8..

Nuvarande bild:
14 ff
13.2% betyg
Inga anmärkningar

Försvinner 5 ff till 13e april.

Kan du vänta till 13 april eller är det kris? Det kan vara så enkelt som att UC strular (återigen) så betyget inte har uppdaterats eller så har du fortfarande kvar så pass många förfrågningar att 7 st inte gör någon skillnad. När du än väljer att söka så tycker jag att du ska söka på hela beloppet. Alltså 290.000.
 
Senast ändrad:

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Hej igen!
Tänkte göra en liten update. Mitt betyg är idag 13.2%, vilket det även var innan nytt år. Den 2e januari, alltså i lördags försvann det 4 ff, och igår söndag 3 ff. Mitt betyg är fortfarande 13.2%... Hade väntat mig en klar förbättring nu när 7 ff försvann i helgen..
Är chanserna fortfarande bättre med 7 färre ff, men fortfarande samma betyg? Samlingslån på minst 150 för att samla 7 lån, 290 för att samla alla 8..

Nuvarande bild:
14 ff
13.2% betyg
Inga anmärkningar

Försvinner 5 ff till 13e april.


När jag hade den höga siffran med ff så hände det inte mycket hos mig hellre , sen när du kommer när från 10 och neråt händer det mer o mer skulle jag säga ... så som ovan skrev vänta april o sök då kommer du säkert ha en del erbjudande men är det kris nu så kan du ha nåt med nu du får
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Hej igen!
Tänkte göra en liten update. Mitt betyg är idag 13.2%, vilket det även var innan nytt år. Den 2e januari, alltså i lördags försvann det 4 ff, och igår söndag 3 ff. Mitt betyg är fortfarande 13.2%... Hade väntat mig en klar förbättring nu när 7 ff försvann i helgen..
Är chanserna fortfarande bättre med 7 färre ff, men fortfarande samma betyg? Samlingslån på minst 150 för att samla 7 lån, 290 för att samla alla 8..

Nuvarande bild:
14 ff
13.2% betyg
Inga anmärkningar

Försvinner 5 ff till 13e april.
14ff är fortfarande väldigt mkt, därför har det inte rört sig neråt
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Hej igen!
Tänkte göra en liten update. Mitt betyg är idag 13.2%, vilket det även var innan nytt år. Den 2e januari, alltså i lördags försvann det 4 ff, och igår söndag 3 ff. Mitt betyg är fortfarande 13.2%... Hade väntat mig en klar förbättring nu när 7 ff försvann i helgen..
Är chanserna fortfarande bättre med 7 färre ff, men fortfarande samma betyg? Samlingslån på minst 150 för att samla 7 lån, 290 för att samla alla 8..

Nuvarande bild:
14 ff
13.2% betyg
Inga anmärkningar

Försvinner 5 ff till 13e april.
Alltså det är fortfarande VÄLDIGT många ff för en vanlig svensson. Jag tror inte det spelar roll om det är 14 eller 22 eller 50.

Nummer ett är nog att få dom under 10 till att börja med. Sen ska du nog koncentrera dig på att putsa UCn. Har du kreditkort? Kassa krediter? Har du maxade kreditkort så gör det skada på ditt betyg. Skulle tro att vissa krediter inte heller ser bra ut att ha på UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp